Outdoor Education
Po Polsku
Połącz wiedzę z przygodą dzięki Outdoor Education
Kompleksowe planowanie zajęć outdoorowych
Outdoor Education powinno planować się na wszystkich poziomach edukacji szkolnej i przedszkolnej, w różnych kontekstach plenerowych. Edukacja outdoorowa wymaga starannego i kompleksowego planowania oraz znajomości terenu.
Kompleksowe planowanie Outdoor Education jest niezbędne, aby wszyscy partnerzy podzielali wizję podróży edukacyjnej dzieci w wieku od 3 do 18 lat i dalej. Potrzebne jest przedstawienie celu edukacji w terenie oraz zasad bezpieczeństwa podczas zajęć. Bardzo ważna jest komunikacja z dziećmi, ich rodzicami, z dyrekcją i innymi pracownikami których może dotyczyć lekcja w plenerze.
Gotowe scenariusze i
cechy outdoor education
Często outdoor education kojarzone jest z edukacją przygodową, pedagogiką przygody. Warto więc zaznaczyć, że niektóre programy edukacji outdoorowej zawierają elementy edukacji przygodowej, podczas której uczestnicy angażują się w wymagające i pełne przygód zajęcia, które wymagają zarządzania ryzykiem, podejmowania decyzji i rozwoju osobistej pewności siebie.
Charakterystyczne dla procesu jest to, że nauczyciel występuje zazwyczaj w roli towarzysza, mentora, facylitatora wspierającego uczniów. Jego obecność podnosi wydajność uczniów, a w momencie pojawienia się konfliktu jego zadaniem jest interwencja i łagodzenie atmosfery.
Outdoor education w programie nauczania
Dzieci i młodzież mają prawo do takiego programu nauczania, który obejmuje edukację na świeżym powietrzu, a obowiązkiem szkół, przedszkoli i ich partnerów jest dostarczanie możliwości doświadczania wiedzy teoretycznej w praktyce.